loading...

seoanar

seo

بازدید : 109
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سئو چيست؟ – سئو – بهينه سازي سايت

سئو مفهومي اقتباس شده از اصطلاح كامل Search Engine Optimization است. سئو شامل مجموعه اقداماتي بر روي وب سايت شما براي دستيابي به بهترين جايگاه نمايش در نتايج موتور هاي جست و جو است. همواره در هر فضاي كسب و كاري رقابت وجود داشته است و امروزه در دنياي ديجيتال بازار هاي اقتصادي براي بهتر ديده شدن، افزايش فروش و كسب اعتماد مشتريان شما، تنها كيفيت محصولات يا خدمات شما كافي نيست بلكه تمام فعالان حوزه هاي اقتصادي نيازمند سئو هستند تا بتوانند اعتماد جامعه هدف خود را جلب كنند و برتري خدمات و محصولات خود را به مخطبانشان بشناسانند.

سئو برخلاف باورهاي غلط دسته اي از افراد مقوله اي زمان بر، تخصصي و نيازمند افرادي با دانش كافي و بروز در حوزه ي تكنولوژي و بهينه سازي سايت مي باشد. در گذشته سئو معناي خاصي نداشت و نتايج موتور هاي جستجو فهرست وار و به ترتيب الفبا نمايش داده مي شدند، اما امروزه موتورهاي جستجو براي افزايش كارايي هر چه بيشتر و بهتر هر روز الگوريتم هاي جست و جوي خود را آپديت كرده و مي كوشند از تمام زوايا كيفيت و جزئيات سايت ها را بررسي كنند و بر اساس همين كيفيت، سايت شما را رتبه بندي كرده و در نتايج خود نمايش مي دهند.

همين جا است كه سئو مفهوم و ارزش پيدا مي كند چرا كه در نتيجه همين تلاش براي بهبود نتايج موتور هاي جست و جو موجب اطمينان كاربران اينترنت گشته است به طوري كه در صورت سرچ مطلبي و يا كلمه اي توسط كاربران در ۹۸% موارد سايت هاي صفحه اول و خود سايت هاي لينك اول و دوم توسط كاربر مشاهده مي شوند و در نتيجه صفحات ديگر نتايج موتور هاي جستجو بازديد نشده و اصطلاحا اين صفحات را مرده مي نامند.

كارشناسان سئو انار به شما عزيزان مي گويند، سئو با هدايت ترافيك هدفمند به سوي سايت شما امروزه از تمام زواياي اقتصادي مانند برند سازي، افزايش فروش، افزايش بازديد و جلب اعتماد مشتريان اهميت كاربردي فراواني دارد.

انواع سئو و قوانين آن را مي شناسيد؟

سئو را مي توان از لحاظ قوانين و روش هاي اجرايي به صورت كلي تري دسته بندي كرد. اگرچه هر دو نوع از سئو و قوانين آنها طرفدارن خودشان را دارند ولي در اين دسته بندي سئو كلاه سفيد امنيت بيشتري را براي سايت شما در نتايج صفحات گوگل تضمين مي كند.

سئو كلاه سفيد چيست؟

كاملا از تفاوت رنگ ها ميتوان به ميزان قانوني بودن سئو سفيد پي برد. در حقيقت اين نوع از سئو كاملا مبتني بر دستورالعمل هاي خود گوگل و اولويت آن ارزش گذاري براي مخاطب در سايت است. دليل با ارزش بودن اين نوع از سئو آن است كه با آنكه صبر بيشتري براي مشاهده نتايج كار ميطلبد اما به دليل قانوني بودن پايدار تر است و اتفاقاتي از قبيل حذف ناگهاني از نتايج گوگل و جريمه شدن را نخواهيد داشت. مشهورترين فاكتورهاي سئو سفيد بهينه سازي وب سايت، انتشار محتواي مفيد و با كيفيت، بازسازي ساختار سايت و لينك سازي هاي داخل و خارج سايت را نام برد.

سئو كلاه سياه چيست؟

سئو سياه بسيار خطرناك است و ما آن را توصيه نميكنيم چرا كه با اين روش ها شما اصلا قادر به حفظ موقعيت رتبه خود در گوگل نخواهيد بود و هر لحظه ممكن است گوگل شما را شناسايي كرده و از نتايج پرتتان كند بيرون! سئو سياه با استفاده از نقاط ضعف و شكاف هاي موجود در الگوريتم هاي موتورهاي جستجو آن ها را فريب داده و به ظاهر خود را قانوني معرفي مي كند و رتبه مي گيرد. اما هر گز فراموش نكنيد گوگل براي آناليز سئو سايت ها هر روز الگوريتم هاي خود را آپديت مي كند و ايرادات خود را رفع مي كند و با روش هاي سئو غيرقانوني به شدت برخورد مي كند. متداول ترين روش هاي سئو سياه شامل متن پنهان و لينك هاي پنهان، لينك هاي اسپم و .. است

سئو سايت

موارد مورد توجه موتورهاي جست وجو در سئو

➢ دقت كنيد عوامل سئو به هم وابسته اند

سئو كردن بخشي از سايت به تنهايي كافي نيست چرا كه عوامل سئو باهم و تركيبي كار مي كنند مثلا اگر محتواي عالي داشته باشيد اما تگ هايHTML عنوان شما مناسب نباشد فايده اي نخواهد داشت. سئو انار مي كوشد با رعايت تمام قوانين سئو عوامل مثبت را در سئو سايت شما بيشتر و با كيفيت تر به موتو هاي جستو جو ارائه دهد چرا كه در نتيجه اين وابستگي تمام بخش هاي اصول سئو به يك ديگر، عوامل منفي يا ناقص در بخش هاي ديگر سايت شانس موفقيت شما را بسيار كاهش مي دهند و از ارزش مثبت بودن قسمت هايي كه با اصول درست سئو شده اند كم مي كنند.

➢ On-the-page SEO(سئو درون صفحه)

سئو درون صفحه شامل اقدامات و فاكتورهايي است كه تقريبا به طور كاملي تحت كنترل كارشناس سئو قرار دارد. اينكه چه نوع محتوايي را منتشر مي كنيد؟ آيا شما تگ هاي مهم HTML را به شيوه ي درست به كار برده ايد تا موتورهاي جستجو و كاربران به خوبي ارتباط بين مطالب را متوجه بشوند؟ معماري سايت شما درست انجام شده است تا موتورهاي جستجو به راحتي بررسي سايت شما را انجام دهند يا با ناقصي در سايت مانع از شناسايي درست جزئيات و خدمات سايت خود شده ايد؟

➢ Off-the-page SEO(سئو بيرون صفحه)

فاكتورهاي سئو خارج از صفحه عموما اقداماتي در بيرون از سايت براي بهبود موقعيت رتبه بندي سايت در نتايج موتورهاي جستجو مي باشند. اقدام لينك سازي خارج از سايت را ميتوان قلب سئو خارج از صفحه نام برد كه بارها گفته ايم هر اندازه اعتبار لينك خارجي شما بيشتر باشد اعتبار سايت شما و رتبه شما در نتايج بالاتر خواهد بود. موتورهاي جستجو از فاكتور هاي سئو خارج صفحه جهت بررسي درك دقيق تر محبوبيت سايت و ميزان ارتباط و اعتبار سايت شما در رتبه بندي نتايج استفاده مي كنند، چرا كه تنها تكيه برموارد سئو درون صفحه به تنهايي بهترين نتايج را براي نمايش به كاربر فراهم نمي كند. براي مثال، برخي از ناشران ممكن است تلاش كنند با تكرار كلمه كليدي پشت سايت رتبه براي خودشان كسب كنند.

➢ مجازات نقض قانون در سئو

سئو تكنيك هاي متفاوتي را براي اجرا و كسب رتبه دارد اما همه آنها از نظر موتورهاي جستجو مجاز و عادلانه نيستند. موتورهاي جستجو به تكنيك و ترفند هاي فريبكارانه “اسپم” يا “كلاه سياه” مي گويند و اصطلاحا اين نوع از سئو را سئوي سياه مي نامند. سئو سياه صفحات شما را دچار مجازات رتبه بندي يا بدتر از آن به طور كامل از نتايج موتورهاي جستجو حذف مي كند. نقض قوانين در سئو به طور كلي تاكتيك هايي است كه به منظور فريب دادن يا دستكاري درك موتور جستجوگر از مناسب بودن محتواي سايت براي كاربر و اقتدار واقعي سايت است.

بايد ها و نبايد هاي سئو

يكي از مهم ترين مباني هاي سئو شناخت دقيق و كامل موتور هاي جستجو است. گوگل به عنوان يك موتور جستجوي پيش رفته الگوريتم هاي خاصي را براي برسي و آناليز سايت ها دارد اين الگوريتم ها هر كدام بخش خاصي از قوانين سئو سايت را بررسي مي كنند كه كارشناسان سئو انار از ميان مهم ترين آنها به شما الگوريتم پاندا، الگوريتم مرغ مگس خوار و الگوريتم پنگوئن را معرفي مي كنند.

رايج ترين و مهم ترين خطا ها در سئو سايت را مي توان به دو دسته ي كلي زير تقسيم كرد :

➢ رايج ترين خطا هاي توليد محتواي سئو سايت

➢ اشتباهات لينك سازي در سئو سايت

سئو چيست؟

➢ رايج ترين خطاهاي توليد محتوايي سئو سايت

الگوريتم هاي جست وجوي گوگل بسيار نسبت به محتوا حساس هستند و دارا بودن محتواي بي همتا امتياز بزرگي براي يك سايت محسوب مي شود. اما مهم ترين نكته اي كه وجود دارد اين است كه محتواي سايت بايد يكتا، غير تكراري و عميق باشد. خطاهاي رايجي كه كارشناس هاس سئو انار بر آن تاكيد مي كنند و مي تواند از ارزش سايت شما بكاهد اين موارد است

سئو سايت خود را با محتواي تكراري و كپي شده از بين نبريد!

در سئو محتوا پادشاه موتور هاي جست و جو و به خصوص گوگل است در نتيجه محتواي يكتا بسيار با اهميت است و گوگل به سرعت متوجه محتواي تكراري و كپي شده خواهد شد و شما را مجازات مي كند.همواره سعي كنيد در توليد محتواي سئو سايت خود ابتدا تحقيق كرده و سپس از خلاقيتتان استفاده كنيد.

متن پنهان در سئو خود به كار نبريد

موتور هاي جست وجو در سئو سايت ها با مخفي كاري مخالف شديد هستند و بسيار تمايل دارند چيزي را كه كاربر مي بيند، بررسي كنند و امتياز بدهند. ما كارشناس هاي سئو اصطلاحا به به اين فريبكاري ها سئو كلاه سياه مي گوييم.

يافتن محتواي واقعي را با تبليغات انبوه سخت نكنيد

دسترسي آسان به محتواي واقعي از موارد مهم براي موتور هاي جستجو در رتبه بندي سئو سايت است. در سئو معمولا به عنوان Top Heavy به آن اشاره مي شود، اين مجازات براي سايت هايي است كه كاربر را با اضافه كردن بيش از حد تبليغات قبل از محتوا، سردرگم و محروم مي كنند.

➢ اشتباهات لينك سازي در سئو سايت

در اين كلان شهر موتور هاي جست و جو كه صفحات متفاوت و گوناگون وبسايت ها را مرور مي كنند لينك ها پل هاي ارتباطي و كوچه و خيابان هاي بين اين صفحات هستند و يكي از وظيفه هاي موتور هاي جست و جو بررسي ارزش و شيوه ي ارتباط بين اين صفحات است. از اين رو تمركز بر لينك ها در سئو سايت شما بسيار مهم هستند و اگر آدرس ارتباطي صفحه ي از سايت شما اشتباه باشد مجازات خواهيد شد و اين به دليل وجود لينك هاي بد در اصول سئو سايت شما مي باشد.

فقط لينك هاي dofollow را در سئو به كارنبريد

موتور جست و جوي گوگل ابزاري براي سنجش لينك ها دارد به نام PageRank دارد كه با آن ارزش لينك هاي يك سايت را ارزيابي و امتياز دهي مي كند. مسئله اي كه مطرح مي شود اين است كه اكثر افرادي كه قصد سئو كردن سايت را دارند به دنبال لينك هاي dofollow هستند درحالي كه فكر مي كنند لينك هاي nofollow ارزشي ندارند و از آنها بهره كافي نمي برند. اين در حالي است كه لينك هاي nofollow قابليت افزايش ترافيك ورودي به سايت شما را دارند هر چند كه در رتبه بندي هاي موتور هاي جست و جو زياد با ارزش نباشند.

از سايت هاي محبوب و با كيفيت لينك بگيريد

هر اندازه فردي كه با اون معاشرت مي كنيد فردي محبوب و با اقتدار باشد، پس شما هم به همان اندازه معتبر و محبوب هستيد، در مورد سايت ها هم همين طور است. لينك گرفتن از سايتي كه زياد با كيفيت نيست و حتي شايد گوگل او را مجازات كرده باشد، مي تواند شما هم دچار سئو منفي و مجازات كند.

براي سئو كردن سايت لينك مرتبط با سايت خود بگيريد

در سئو لينك هاي مرتبط بيشترين تاثير را در سئو سايت شما نسبت به لينك هاي غير مرتبط با موضوع محتواي سايت شما دارند.

از تاثير شبكه هاي اجتماعي در سئو غافل نشويد

سئو هميشه روندي روبه رشد و بهبود داشته است كه يكي از موارد مهم آن انفجار توليد محتوا از طريق شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك، توييتر و + Google بوده است و در اين ميان لينك هاي شبكه هاي اجتماعي روز به روز اهميت و محبوبيت بيشتري در سئو براي موتور هاي جست و جو يافته است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 652
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه